Hittar du inte det du söker? Kontakta oss!
Hittar du inte det du söker eller har du frågor kring någon av våra produkter? Tveka inte att höra av dig!

Bostadsanpassning

Upptäck våra produkter som gör varje dag lite enklare

Västia har specialiserat sig på att utveckla säkra och användarvänliga duschlösningar för bostadsanpassning hos äldre och funktionshindrade. För att möta särskilda behov tillhandahåller vi ett generöst och variationsrikt utbud som kan anpassas efter önskemål. Vi har stödhjälpmedel, tillval som förenklar och avlastar både brukare och personal.

Läs mer

Köpvillkor

Beställning

Du kan nå oss och beställa via telefon, vastia.se, mail eller brev. På vastia.se hittar du hela vårt sortiment, våra priser och våra senaste nyheter.

Telefon
Västia 031-94 35 26 (Öppettider mån-tors 07.00-16.00, fre 07.00-15.00)
info@vastia.se
Västia Plastindustri AB
Bäckvägen 26
463 33 Lilla Edet

Så här handlar jag i webshoppen:
Klicka här

Logga in
Vid ert första köp genom vår webshop så kontakta oss via mail eller telefon för registrering av ert kundkonto.

Uppge:
Organisationsnummer
Firmanamn
Fakturaadress
Leveransadress (om annan än fakturaadress)
Kontaktperson (namn, telefon och email)
Faktura via email eller brev
Är ni redan registrerad kund i vår webshop så klicka på knappen Logga in och ange dina inloggnings-uppgifter.

Bekräftelse
När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.

Kreditbedömning
Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.

Pris
Våra priser visas alltid i exklusive moms.

Frakt
Frakt (visas i kundkorgen) inklusive eventuella emballagekostnader tillkommer. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 95:-. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta någon av våra säljare.

Betalningssätt
Hos oss kan du betala via faktura eller i förskott.

Faktura
Vid faktura gäller 30 dagar netto. Levererade varor förblir Västias egendom tills full likvid erlagts.
En expeditionsavgift på 25:- exklusive moms tillkommer vid brev-faktura.
Försäljningsvillkor enligt Allmänna Leveransbestämmelser i NL-09.

Dröjsmålsränta
Dröjsmålsräntan gäller enligt räntelagen 1975:635 (referensränta + 8 procentenheter).

Leveranstid
Leveranstid visas på din bekräftelse och visar senast datum då godset skickas från Västia. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.
Vid användade av DHLs tilläggstjänster eller större beställningar kan leveranstiden påverkas. Detsamma gäller leverans till udda orter och Norrland.
Alla leveranstider förutsätter att innevarande dag räknas bort.

Leverans
Västia använder DHL som huvudspeditör.
Utleverans sker vardagar mellan 07.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan.

Tillvals-tjänster mot pristillägg:
Avisering
Leveransbesked
Leverans utan kvittens (ej i kombination med Avisering)
Inbärning
Garanti-tjänst
Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i Nordiskt Speditörförbunds Allmänna Bestämmelser, NSAB 2000.
Har du eget fraktavtal med DHL eller annan speditör vänligen kontakta oss innan du lägger din order.

Kontrollera alltid ditt gods
Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handskanner innan leveransen kvitteras. Synliga och dolda skador måste anmälas till Västia inom sju dagar från mottagandet med uppvisande av bilder på gods samt emballage för reklamering.

Transportskador
Synliga transportskador måste noteras DIREKT på chaufförens handskanner. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Västia inom sju dagar. Ta kontakt via telefon, 031-943526 alternativt e-post; info@vastia.se .

Garantier
Garantin gäller normal användning inom de maxgränser som gäller för produkten, t.ex. lyftkapacitet.
Ta kontakt via telefon, 031-943526 alternativt e-post; info@vastia.se.

Ansvarsbegränsning
Västia ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.

Leveransförseningar
Vid leveransförseningar har du som kund möjlighet att makulera ordern. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. På grund av trycktekniska orsaker kan det även vara svårt att ange exakta färgnyanser på produkterna i webshoppen.

Vi förbehåller oss rätten till pris- och konstruktionsändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.